Bij signalering gaat het om in kaart hebben wat er in en rond de school gebeurt aan (bijna)ongevallen en welke risico’s kunnen leiden tot gevaarlijke situaties.
Naast de wekelijkse visuele inspectie, maandelijks operationele inspectie en 1 keer per jaar de grondige inspectie van de speeltoestellen, wordt de school een keer per vier jaar getoetst door een arbeidsdeskundige. Om alle risico’s in en om de school te inventariseren en te evalueren maakt de school een risico-inventarisatie en evaluatie (RI&E). Formeel gezien betreft dit alleen de wettelijk verplichte RI&E ten aanzien van werknemers. Een school heeft echter op grond van de Wet Primair Onderwijs ook zorgplicht ten aanzien van de kinderen.

Op welke wijze de school hier invulling aan kan geven wordt in dit hoofdstuk over het signaleren van Fysieke veiligheid uiteengezet.

Werken & veiligheid (d)

Laatste wijziging: dinsdag, 5 maart 2019, 16:42