Meerwaarde voor een Pabo

• Naast de maatschappelijke relevantie van het traject, geeft het traject een ideale mogelijkheid voor pabo's om zich te profileren als 'Gezonde Pabo.'
  • Het traject biedt mogelijkheden om een nieuwe groep studenten aan te trekken met affiniteit voor dit thema.
  • Denk ook aan een plusprogramma voor excellerende studenten die dit programma bovenop de pabo doen of als profilering in de hoofdfase van de opleiding.

Profilering

Er zijn legio mogelijkheden passend bij de visie van de pabo om het traject te implementeren. Voorbeelden in de praktijk zijn 'de sportklas', de 'gezonde pabo,' de 'beweegklas', de sportpabo.

Door dit traject zijn we als pabo meer gaan nadenken over de gezonde schoolthema's op onze eigen opleiding. We proberen binnen de colleges ook meer te doen met bewegingstussendoortjes, we werken meer met statafels en deskbikes waar studenten ook gebruik van kunnen maken. Als pabo willen we daar ook veel bewuster mee omgaan.
Laatste wijziging: vrijdag, 7 juli 2023, 11:25