Afronding module 1

De opdracht van module 1 start met een literatuurverkenning naar opzet en uitwerking van bewegen in de drie contexten. Vervolgens analyseert de student de kwaliteit ervan (zowel inrichting als uitvoering) op de eigen school en komt op grond van bestudering van de literatuur met sterke en zwakke punten. Tenslotte kiest de student een geschikte activiteitenreeks binnen twee van de drie contexten (of sluit aan bij bestaande activiteiten om deze waar mogelijk beter passend te maken), bereidt deze voor, voert dit uit gericht op stimuleren van meer bewegen op de school. De student blikt na afloop terug op de activiteiten en analyseert de eigen begeleidingsrol. De opdracht wordt gemaakt aan de hand van een vastgesteld stappenplan. Dit stappenplan staat in de modulehandleiding van module 1.

Nb. Dit zijn de minimale eisen. Sommige opleidingen kiezen ervoor om de student alle contexten te laten analyseren of een context verplicht te stellen, zoals buitenspelen.

Toetsdoelen

  • De student kan een verkenning maken van de beweegcontexten waarbij theorie uit de bijeenkomsten en literatuur wordt gebruikt.
  • De student kan op grond van de verkenning een analyse maken met uitspraken over de kwaliteit van de beweegcontexten op de eigen school. Hierbij wordt theorie uit de bijeenkomsten en literatuur gebruikt.
  • De student kan zelfstandig (een) eenvoudige bewegingsactiviteit(en) selecteren, voorbereiden en uitvoeren passend bij de school binnen de beweegcontext.
  • De student kan reflecteren op de aangeboden activiteiten en kan deze koppelen aan de Gezonde School aanpak en principes van gedragsverandering. Hij reflecteert op de uitvoering door de kinderen, de eigen voorbereiding en op zijn eigen rol als specialist sportieve en gezonde school.
  • De student neemt op de opleiding zelf deel aan alle aangeboden activiteiten ten aanzien van de verschillende contexten en evalueert de betekenisvolle punten hiervan voor de eigen praktijk en kan ervaringen koppelen aan zijn eigen gedragsverandering.

De modulehandleiding van module 1 bevat uitgewerkte toetsdoelen met indicatoren, toetsvormen en voorwaarden voor afronding. Ook de stageaccenten en rubrics staan hierin beschreven.

Bij aanmelding van het traject krijgt elke pabo de uitgewerkte modulebeschrijvingen via een gedeelde google drive.

Laatste wijziging: maandag, 10 juli 2023, 11:24